Wat is de kleur van je bedrijf? (Werken met Kuler)

Een van de allerleukste dingen van het bouwen van een website vind ik de allereerste oriënterende gesprekken. Zo’n gesprek kost niks, en het is ontzettend leuk om samen te puzzelen en ideeën te vergaren om iets neer te zetten dat echt bij jou past. Er komt dan altijd een soort energie vrij waar ik altijd erg vrolijk van wordt, en mijn klant ook.

Prachtig is dat. Vandaag tipte ik twee klanten de Kuler site van Adobe waar ze kunnen spelen met kleuren.

Soms heb je namelijk nog geen logo, maar weet je wel bijvoorbeeld al de kleur. Groen bijvoorbeeld. Maar er zijn een heleboel kleuren groen, en als je nu eerst eens begint met die ene kleur groen (is het meer appeltjes- of toch meer linde-groen..) te vinden en dan een tweede kleur, die kan tegengesteld zijn, of contrasterend of….?

Nog mooier is het als die kleur ook een betekenis heeft. Groen bijvoorbeeld omdat je nog een groentje bent, of omdat je iets met tuinen doet, of omdat je Sonja Groen heet. En dan een beetje terracottta als tegenkleur omdat je dat gewoon een mooie combinatie vind, of omdat je wel met beide benen op de vloer staat, of omdat die kleur voor jou staat voor warmte of romantiek.

Zo bouw je stap voor stap aan de identiteit van je bedrijf. En hoe leuk het kan zijn om met die kleuren te spelen dat zie je op de Kulersite van Adobe. Je kan je daar laten inspireren door de prachtige kleurencombinaties die anderen al een keer hebben gemaakt en daar je eigen kleuren aan toevoegen, of via de create button aan de linkerkant helemaal van begin af aan zelf iets gaan maken.

Als je die basis eenmaal hebt kun je van daaruit gaan bouwen aan een logo, visitekaartje, website… noem maar op! Maar ik heb je gewaarschuwd, voor je het weet zit je een hele middag te kleuren….